Pasar al contenido principal

Cullera reunirà 10 estreles Michelin en la III Biennal Mundial de l’Arròs amb gastronomia local i desenes d’activitats

Cullera es convertirà del 15 al 18 d’octubre en un dels principals focus gastronòmics de la Comunitat Valenciana amb la celebració de la III Biennal Mundial de l’Arròs, un esdeveniment que reunirà 10 estreles Michelin, cuiners de prestigi nacional i internacional i una àmplia programació de tallers, showcookings, degustacions i activitats culturals.

La cita, que consolida Cullera com a capital gastronòmica de l’arròs, distribuirà les activitats per diferents espais del municipi, amb els Jardins del Mercat com a epicentre de la programació.

La inauguració tindrà lloc el dijous 15 d’octubre amb un showcooking protagonitzat per Begoña Rodrigo, cap de cuina de La Salita, José Palacios, president del club de producte cullerenc Artesanos del Arroz, i l’alcalde de Cullera, Jordi Mayor.

Durant quatre dies, la Biennal reunirà algunes de les figures més destacades de la gastronomia vinculada a l’arròs. Entre elles, Bernd Knöller i Kiko Moya, reconeguts per la seua aportació a les noves tècniques aplicades a l’alta cuina creativa.

La gastronomia local també tindrà un protagonisme destacat amb les intervencions de Paco Rocher, del restaurant Casa Rocher; David Zorrilla, de Casa Salvador, i Kiko Rocher, del restaurant Terra.

La programació incorporarà igualment una vessant d’investigació i divulgació amb la participació de Lluis Arrufat, autor d’una de les obres més avantguardistes dedicades a l’arròs i director del restaurant Fandango, a Formentera.

La Biennal ampliarà també la mirada cap a altres territoris i cultures gastronòmiques, amb la participació de Carlos Griffo, del restaurant Quinqué de Madrid, i del cuiner italià Giacomo Murari, procedent d’Isola della Scala, a Verona.

L’arròs com a element transversal de l’alta cuina

Una de les ponències destacades serà la protagonitzada conjuntament per Carolina Álvarez, del restaurant Flores Raras, amb dues estreles Michelin; Ana Llopis, del restaurant Llisa Negra de València, i Eduardo Idrobo, d’Arros QD, a Londres.

Sota el títol ‘Grup Quique Dacosta. Un univers gastronòmic al servei de l’arròs’, els participants mostraran les diferents possibilitats gastronòmiques d’aquest producte, tant en l’alta cuina com en establiments vinculats a altres cultures culinàries.

La programació es completarà amb tallers participatius en els quals els assistents podran cuinar al costat de professionals de prestigi. Xefs com Chabe Soler, Evarist Miralles o Miquel Gilabert compartiran cuina amb grups de 20 participants, que elaboraran diferents receptes sota la seua supervisió.

Música i cultura al voltant de l’arròs

La cultura valenciana també tindrà un espai destacat en la programació. L’Ajuntament de Cullera ha incorporat activitats que posen en valor la tradició i la identitat vinculades a l’arròs, des de la música tradicional de Pep Gimeno ‘Botifarra’ fins a les propostes dels Jajajers, que utilitzen les noves tecnologies per divulgar diferents aspectes de la cultura valenciana, amb especial atenció a l’arròs i la paella.

Degustacions d’arròs per 5 euros

La gastronomia serà també protagonista als carrers de Cullera. El club de producte Artesanos del Arroz, juntament amb altres arroseries del municipi, oferirà degustacions d’arròs a un preu de 5 euros, així com diferents productes tradicionals que es podran adquirir i degustar al ‘Carrer dels Artesans’.

La programació gastronòmica continuarà a la nit, quan aquest espai es transformarà en una zona de tapes amb la participació de l’Associació Empresarial d’Hostaleria de Cullera.

D’aquesta manera, la III Biennal Mundial de l’Arròs combinarà alta gastronomia, cuina tradicional, producte local, cultura i participació ciutadana al voltant d’un dels principals elements de la identitat gastronòmica de Cullera i de la Comunitat Valenciana.