Almassora reforça la lluita contra la mosca de la fruita amb el repartiment gratuït de paranys
L'Ajuntament d'Almassora ha iniciat una nova campanya per a combatre la plaga de la mosca de la fruita (ceratitis capitata) mitjançant el repartiment gratuït de 350 mosquers destinats a explotacions agrícoles del municipi. La iniciativa té com a objectiu contribuir a la protecció dels cultius i minimitzar l'impacte d'esta plaga en les plantacions.
Els agricultors interessats ja poden arreplegar els paranys en la Cooperativa Agrícola San José, en horari de dilluns a divendres de 07.00 a 14.00 hores i de 16.00 a 18.00 hores, així com els dissabtes de 07.00 a 14.00 hores.
El regidor d'Agricultura, José Claramonte, acompanyat per la directora de la cooperativa, Carmina Jorques, ha explicat que per a accedir a este material és necessari presentar el DNI del titular de la parcel·la i un rebut acreditatiu del pagament de l'IBI rústic corresponent. En cas de no disposar d'este últim document, els interessats poden sol·licitar una còpia en el Servei d’Informació i Atenció Ciutadana (SIAC).
Claramonte ha assenyalat que esta mesura pretén posar a la disposició del sector agrícola ferramentes eficaces per a la prevenció i control de la mosca de la fruita, una de les principals amenaces per als arbres fruiters. A l'interior dels mosquers s'incorpora Lambda Cihalotrin, un insecticida agrícola d'ampli espectre utilitzat per al control de plagues.
La campanya és fruit de la col·laboració entre l'Ajuntament d'Almassora i la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca. Del total de paranys distribuïts, 175 han sigut sufragades pel consistori i les altres 175 compten amb finançament de la Generalitat.