Pasar al contenido principal

La Vall d’Uixó demana la declaració de zona catastròfica per la pedregada de dissabte que deixa pèrdues de 4 milions

L'Ajuntament de la Vall d'Uixó ha sol·licitat la declaració de zona catastròfica pels danys causats per la pedregada del passat cap de setmana. En concret, en el terme municipal han afectat 1.200 hectàrees –situades en les zones limítrofes amb Nules i la Vilavella– i les pèrdues econòmiques s'estimen en 4 milions d'euros, segons la valoració que s'ha fet en contacte amb les cooperatives i els sindicats agraris.

Nules treballa conjuntament amb els seus llauradors en la valoració dels danys de la pedregada

L’Ajuntament de Nules segueix treballant en l’avaluació de danys ocasionats al seu terme municipal per la pedregada registrada dissabte passat. En aquest sentit, l’Alcalde de Nules, David García, i el cap de la Policia Local, Ernesto Hurtado, s’han reunit hui amb una representació de l’Associació Independent de Llauradors de Nules i de l’Associació Nules el Valor de la Marjal per a valorar els danys i consensuar una línia de col·laboració entre l’administració local i el sector agrari del municipi.

José Martí portarà al ple de la Diputació de Castelló una declaració institucional demanant al Govern ajudes i rebaixes fiscals per als llauradors afectats per la recent pedregada

 

El president de la Diputació, José Martí, proposarà als grups polítics representats en la institució l'aprovació de la declaració institucional en la qual estan treballant els ajuntaments de Benicarló i Vila-real amb la qual se sol·licitarà que les administracions competents aproven ajudes, fonamentalment fiscals, a favor de les persones afectades per la caiguda de la pedra que es va produir en dissabte passat en diferents punts de la geografia provincial.

Nules recollirà dades dels danys de la pedregada per sol·licitar una possible declaració de zona catastròfica

L’Ajuntament de Nules, mitjançant la regidoria d’Agricultura, fa una crida als llauradors afectats per la pedregada registrada el passat 11 d’abril per a que facen arribar al departament els danys detectats.

En aquest sentit, el que es pretén és recopilar tota la documentació possible per a que els tècnics municipals puguen realitzar un informe, per a així poder sol·licitar al Govern d’Espanya la declaració de zona catastròfica.

LA UNIÓ informa que les tronades d’ahir deixen danys d'importància per la pedra a algunes localitats de la Plana Baixa

LA UNIÓ de Llauradors informa en una primera valoració d’urgència que les tronades d’ahir de vesprada, acompanyades de pedra, deixen danys importants en algunes localitats de la comarca de la Plana Baixa, sobretot a Artana, Vilavella, Nules, Moncofa i la Vall d’Uixó.

Hi ha zones bastant afectades en estos termes municipals, ja que la pedra va caure amb intensitat i virulència en qüestió de pocs minuts. Caldrà esperar a entrar als camps i vore després l’evolució als cultius per comprobar la magnitud de les pèrdues.

Suscribirse a pedregada