Pasar al contenido principal

Suministrar azúcar a las hormigas les hace depredar pulgones en invernadero

El grupo de control biológico del Instituto Andaluz de Investigación y Formación Agraria, Pesquera, Alimentaria y de la Producción Ecológica (Ifapa), junto con la Universidad de Granada y en colaboración con investigadores de otras instituciones, ha llevado a cabo un estudio para evaluar el efecto del suministro artificial de azúcar en las interacciones hormiga-pulgón en horticultura protegida.

Un pequeño ácaro depredador hace más de 50 años sentó las bases del biocontrol actual de Koppert

“En los años 60, mi padre era un productor de pepinos que luchaba con medios químicos contra las persistentes plagas de araña roja cuando se le ocurrió la idea de encontrar un enemigo natural para vencer de una vez por todas a esta plaga", recuerda Paul Koppert, antiguo director general de Koppert e hijo de Jan Koppert, un agricultor holandés que fundó la compañía en 1967.

L'Ajuntament de Betxí lluita contra el Cotonet de Sud-àfrica alliberant 19.000 depredadors de Cryptolaemus

L‘Ajuntament de Betxí ha dut a terme durant este mes d’abril un alliberament de 19.000 Cryptolaemusmontrouzieri, el depredador per excel·lència del Cotonet de Sud-àfrica, una plaga que porta més d’una dècada afectant els cultius de cítrics de la Comunitat Valenciana.

La solta s’ha planificat homogèniament per tot el terme municipal citrícola de manera que quede ben distribuït i tots els productors puguen beneficiar-se d’aquest tractament. Aquesta decisió es va prendre després de la reunió mantinguda amb els tècnics de les cooperatives i empreses citrícoles.

L’Ajuntament d’Oliva col·labora amb la Conselleria per fer una solta controlada de depredadors contra la plaga de cotonet

L’Àrea d’Agricultura de l’Ajuntament d’Oliva, juntament amb la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Transició Ecològica, han realitzat una solta controlada del depredador cryptolaemus en parcel·les afectades pel cotonet, amb la intenció de fer front a aquesta plaga que causa un greu deteriorament dels cítrics afectats.

Aquesta solta s’ha fet en 10 hectàrees del nostre municipi, en les quals, el depredador anomenat Cryptoleamus Montrouzieri o més conegut com a “Marieta” combatrà contra la plaga del cotonet Sud-africà.

El Consell valida la declaración de emergencia de los servicios de liberación de un depredador para reforzar la lucha contra el cotonet en los cítricos

El Pleno del Consell ha validado la declaración de emergencia de los servicios de liberación del depredador 'Cyrptolaemus Montrouzieri' y la realización de tratamientos insecticidas de emergencia para el control de la plaga del 'Delottococcus Aberiae' (cotonet) en la Comunitat Valenciana en 2021, por un importe de 1.697.534,26 euros. El encargo se ha adjudicado a la empresa pública Tragsa.

L'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna inicia la solta de 10.000 unitats del depredador que combat el cotonet de Sud-Àfrica

L'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna ha iniciat la solta de 10.000 unitats del parasitoide 'cryptolaemus' per a combatre el cotonet de Sud-Àfrica en els camps vallers.

La solta d'este xicotet escarabat depredador s'està fent en la zona del Massalari, una àrea d’alta concentració del cotonet.

El regidor d’Agricultura, Emili Enguix, ha ressaltat que “seguint els criteris tècnics, en detectar altres zones afectades pel cotonet, ampliarem les soltes de cryptolaemus per a protegir l’agricultura del nostre terme i combatre esta plaga tan perjudicial per als cítrics”.

Suscribirse a depredador