L'Ajuntament de Teulada convoca ajudes per valor de 500.000 euros a agricultors per a preservar la vinya de Moscatell
L'Ajuntament de Teulada ha obert el termini de sol·licituds, fins a l'1 de novembre de 2024, per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva a favor dels agricultors locals per a preservar i promocionar la vinya de moscatell com a patrimoni històric del municipi durant l'any 2024.
L'objectiu d'estes ajudes és conservar el paisatge agrari del municipi i mantindre el cultiu de la vinya de moscatell com ben cultural de caràcter etnològic, a objecte de garantir la seua pervivència i conservació dels seus valors històrics i tradicionals.
Les ajudes estan destinades a agricultors que es troben donats d'alta en el Règim de Treballadors Autònoms de la Seguretat Social i l'activitat principal de la qual siga l'agricultura en el terme municipal de Teulada Moraira a data 1 de gener de 2024. Les explotacions agrícoles de vinya de moscatell, a més, hauran de trobar-se en el terme municipal i estar inscrites en el Registre d'Explotacions Agrícoles (REA) de la Comunitat Valenciana.
Podran ser subvencionables les actuacions realitzades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2024 que es corresponguen amb els gastos de les quotes pagades per cotització en el règim corresponent de la Seguretat Social dels treballadors per compte propi o autònoms, els gastos de personal, les compres de productes necessaris per a la producció agrària, els gastos derivats d'operacions de reg, els gastos de combustible i de manteniment de la maquinària agrícola, etc. Totes elles, accions costejades pels agricultors per a conservar i cuidar la nostra tradició i senya, que és la planta del raïm Moscatell.
El crèdit total màxim que es destinarà a la concessió d'estes ajudes serà de 500.000 euros i la quantia subvencionable serà proporcional a la grandària de l'explotació agrícola, establit en funció de la superfície de cultiu (1.000 euros fins a 10.000 m² i 2.500 euros per cada hectàrea a partir de 10.000 m²)".
El regidor d'Agricultura, José Antonio Bisquert, ha assegurat que “complim amb la promesa de protegir, cuidar i preservar junts un dels nostres béns més preuats i emblemàtics de Teulada Moraira, el raïm de Moscatell. Ajudem als agricultors perquè són el nexe entre l'administració i el nostre patrimoni, en este cas, la planta de raïm Moscatell”.